Regulamin

Regulamin sklepu internetowego www.narodowy-sklep.pl 

I. Definicje 

§ 1 

W niniejszym regulaminie sklepu internetowego www.narodowy-sklep.pl, zwanym dalej „Regulaminem”, poniższym pojęciom należy przypisać następujące znaczenie:

a. „Sprzedawca” – Remigiusz Stalewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Narodowy Remigiusz Stalewski, ul. Strzeszyńska 190, 60-479 Poznań, NIP: 7811810073, REGON: 362863835 wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej, prowadzonej przez ministra właściwego ds. Gospodarki, adres e-mail: sklep@narodowy-sklep.pl, 

b. „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://narodowy-sklep.pl/ oraz jej podstronach, 

c. „Klient” – każda osoba lub jednostka organizacyjna, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie konta w Sklepie lub bez zakładania konta w Sklepie złożyła zamówienie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia, a także osobę, która wyraziła zgodę na korzystanie z usługi Newsletter, 

d. „Konto” – konto Klienta założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, 

e. „Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (dalej Kodeks cywilny), tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, 

f. „Osoba na prawach Konsumenta” – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 

g. „Polityka” – Polityka prywatności i plików cookies wprowadzona przez Sprzedawcę, dostępna pod adresem https://narodowy-sklep.pl/polityka/; 

h. „Newsletter” – usługa polegająca na otrzymywaniu przez Klienta drogą elektroniczną, w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) informacji handlowych, w tym w szczególności o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych, 

i. „Koszyk” – podstrona Sklepu, w której znajdują się Towary, co do których Klient wyraził zainteresowanie zakupem, Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione. 

II. Postanowienia ogólne 

§ 2 

Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, polegających na umożliwieniu im: zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu, korzystania z usługi Newsletter oraz tworzenia i korzystania z Konta Klienta. 

§ 3 

Treści prezentowane na stronie internetowej Sklepu oraz jego podstronach, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do zawarcia umowy. 

§ 4 

Zdjęcia i opisy towarów, znaki towarowe oraz inne materiały znajdujące się na stronie internetowej i podstronach Sklepu stanowią własność intelektualną Sprzedawcy lub producentów towarów tam umieszczonych. Ich wykorzystywanie bez zgody Sprzedawcy lub producenta może stanowić naruszenie praw autorskich. 

§ 5 

1.Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i nie zawierają kosztów dostawy. Całkowity koszt zamówienia, wliczając w to koszt dostawy, zostanie wyświetlony na etapie finalizacji zamówienia. 

2.Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne, co nie będzie mieć wpływu na już zawarte z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów. 

§ 6 

W celu dokonania zakupu w Sklepie konieczne jest założenie Konta lub podanie przez Klienta danych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży (imię, nazwisko, adres i dane kontaktowe: adres e-mail lub opcjonalnie numer telefonu). Założenia Konta można dokonać poprzez Rejestrację, stosownie do § 9 Regulaminu lub podczas składania pierwszego zamówienia. 

§ 7 

Koszty dostawy uzależnione są od sposobu dostawy wybranej przez Klienta i wskazane są przed dokonaniem zakupu w Sklepie. 

§ 8 

1. Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa. 

2. Do prawidłowego korzystania z Konta, a także złożenia zamówienia wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do: – utrzymania sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta lub dodania produktów do Koszyka bez zakładania Konta, 

– prawidłowego działania procesu składania zamówienia, 

– prawidłowego działania strony www, 

– celów statystycznych. 

Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. Także przy pierwszym odwiedzeniu Sklepu na danym urządzeniu (lub przy kolejnym po usunięciu Plików cookies) Klient może podjąć decyzję, czy wyraża zgodę na obsługiwanie wszystkich plików cookies, czy tylko plików koniecznych do prawidłowego korzystania ze Sklepu. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są w Polityce. 

III. Założenie Konta w Sklepie 

§ 9 

1. Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta w Sklepie powinna kliknąć przycisk „Moje Konto” znajdujący się w górnej części (prawy górny róg) każdej ze stron i podstron internetowych Sklepu, a następnie podać w polu wybraną nazwę użytkownika, swój adres e-mail oraz hasło i nacisnąć przycisk „ZAREJESTRUJ SIĘ” (Wstępna Rejestracja). Do wysłania formularza i zakończenia procedury Wstępnej Rejestracji w Sklepie niezbędna jest akceptacja Regulaminu i Polityki, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w polu wyboru (ang. checkbox), 

2. Po dokonaniu Wstępnej Rejestracji na podany adres e-mail zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca link aktywacyjny do Konta. Bez aktywacji Konta niemożliwe będzie dokonywanie zakupów. Podany adres e-mail oraz hasło będą służyć jako dane do logowania do Konta. 

3. W celu dokonania Pełnej Rejestracji umożliwiającej korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Konta, niezbędne jest aktywowanie Konta poprzez kliknięcie w link aktywacyjny przesłany na podany adres e-mail oraz uzupełnienie danych w zakładce „Szczegóły konta” oraz „Adresy”. Podane wcześniej dane należy uzupełnić o imię i nazwisko w zakładce „Szczegóły konta”, kraj, ulicę, kod pocztowy, miasto, telefon, adres e-mail w zakładce „Adresy” odpowiednio dla „Adresu rozliczeniowego” i „Adresu do wysyłki”. W przypadku wcześniejszego podania danych zostaną one uzupełnione automatycznie w odpowiednich polach formularza. Zatwierdzenie wprowadzonych następuje poprzez kliknięcie w przycisk „ZAPISZ ZMIANY” w 

przypadku zakładki „Szczegóły konta” oraz „ZAPISZ ADRES” w przypadku zakładki „Adresy”. Brak uzupełnienia danych w zakładkach „Szczegóły konta” oraz „Adresy” będzie skutkował koniecznością ich uzupełnienia podczas składania zamówienia. 

4. Kliknięcie przez osobę, która wypełniła formularz rejestracyjny w przycisk „ZAREJESTRUJ SIĘ” jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w ustępie 1 niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie. 

5. Jeżeli Klient jest Konsumentem lub Osobą na prawach Konsumenta, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy o założenie Konta, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, czyli od chwili określonej w postanowieniu ust. 4 niniejszego paragrafu. Postanowienia § 17 ust. 1-4 stosuje się odpowiednio. 

6. Konto może być także założone przy składaniu zamówienia. 

7. Zaleca się staranne przechowywanie danych służących do logowania w Sklepie, tak aby osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych. 

§ 10 

Po założeniu Konta Klient ma możliwość: edycji swoich danych, składania zamówień, podglądu historii zamówień, dodawanie produktów do zakładki „Ulubione”/”Lista życzeń”, skorzystania z usługi Newsletter i innych usług dostępnych w Sklepie oraz uzyskania kuponów rabatowych w przypadku prowadzenia działań promocyjnych przez Sprzedawcę. 

IV. Złożenie i przyjęcie zamówienia 

§ 11 

1. Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Klienta. Klient ma możliwość złożenia zamówienia po zalogowaniu się do Konta lub bez zakładania konta po podaniu przez Klienta danych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży stosownie do § 6 Regulaminu. 

2. Zamówienia można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Sprzedawca zastrzega przeprowadzanie planowanych oraz nieplanowanych przerw technicznych w funkcjonowaniu sklepu. O przerwach technicznych Klient zostanie powiadomiony poprzez wyświetlenie odpowiedniego komunikatu na stronie internetowej Sklepu. 

§ 12 

1. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient wybiera na odpowiednich podstronach Sklepu towary poprzez wybranie ich wzoru (modelu) i kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”, znajdującego się przy wybranym przez Klienta towarze. Jeśli towar występuje w różnych rozmiarach lub wariantach do złożenia zamówienia konieczne jest wybranie rozmiaru lub wariantu. 

§ 13 

1. Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do Koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów. Zaleca się zweryfikowania rodzaju i ilości towarów dodanych do Koszyka. 

2. W celu złożenia zamówienia konieczne jest kliknięcie w przycisk z grafiką wózka zakupowego, a następnie kliknięcie w przycisk „Przejdź do płatności”. Jeżeli Klient nie posiada Konta, to na tym etapie może przystąpić do jego założenia, stosownie do § 9 Regulaminu. 

4. Klient ma możliwość dodania kodu uprawniającego go do otrzymania zniżki na zakupy klikając w link „Masz kupon? Kliknij, aby dodać swój kod” oraz wpisując w polu kod rabatowy. Warunki korzystania z kodu rabatowego każdorazowe będą uregulowane w ogłoszeniu lub wiadomości informującej o możliwości skorzystania przez Klienta z konkretnego kodu rabatowego. 

5. W dalszej kolejności należy wybrać jeden z oferowanych sposobów wysyłki. Sprzedawca realizuje dostawy za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub InPost Sp. z o.o. 

6. Koszt każdego z oferowanych sposobów wysyłki doliczany jest do końcowej ceny zamówienia wskazanej na dole Strony w polu „Łącznie”. 

9. Wskazane w Koszyku towary wraz z podaniem ich ilości, cen, rozmiaru i koloru oraz wybrany sposób dostawy i płatności wraz z ich kosztem, stanowią skierowane do Klienta przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zakupu tych towarów. Klient z chwilą kliknięcia przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” składa Sprzedawcy ofertę zawarcia powyższej umowy. Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od Klienta. 

10. Klient po kliknięciu przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” zostanie przekierowany na stronę zewnętrznego podmiotu realizującego płatności internetowe PayU S.A. 

11. Realizacja płatności przez zewnętrznego dostawcę płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe. W przypadku odmowy przyjęcia oferty Klienta, płatność dokonana z góry jest w całości mu zwracana. 

12. W przypadku wyboru przez Klienta płatności „Przelew bankowy krajowy/zagraniczny” zamówienie zostanie przyjęte do realizacji dopiero po zaksięgowaniu płatności przez Sprzedawcę. 

13. W kolejnej wiadomości e-mail przesłanej po dokonaniu płatności Sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu albo odmowie przyjęcia oferty Klienta. Z chwilą 

otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu oferty, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Potwierdzenie zawarcia umowy wraz z treścią Regulaminu zostanie przesłane na adres e-mail Klienta niezwłocznie po zawarciu umowy. 

13. W celu dodatkowego potwierdzenia zamówienia, w szczególności w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości lub w przypadku braku dostępności zamówionego towaru Sklep może kontaktować się z Klientem telefonicznie lub mailowo. 

V. Dostawa i płatności 

§ 14 

1. Płatność odbywa się drogą elektroniczną i realizowane są za pomocą serwisu zewnętrznego dostawcy płatności lub poprzez przelew bankowy zlecony przez Klienta. Dostawa następuje przesyłką kurierską na adres wskazany przez Klienta lub za Pomocą usług Paczkomaty InPost do wybranego przez Klienta Paczkomatu InPost. 

2. Klient jest informowany o kosztach związanych z dostawą oraz sposobem płatności przed złożeniem oferty dotyczącej zakupu towarów znajdujących się w Koszyku. 

3. O przewidywanym terminie doręczenia zamówionych towarów oraz statusie zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta w osobnej wiadomości e-mail. 

§ 15 

1. Dokumentem sprzedaży, w przypadku zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu, jest imienna faktura, wystawiona na dane nabywcy: imię, nazwisko, adres zamieszkania wraz z kodem pocztowym. 

2 W przypadku, gdy faktura ma zostać wystawiona na osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub osobę prawną, Klient zobowiązany jest do podania niezbędnych danych podmiotu, na który ma zostać wystawiona faktura: pełnej nazwy firmy, adresu siedziby, numeru NIP. 

§ 16 

Sprzedawca zwraca uwagę, że Klient ma możliwość sprawdzenia stanu przesyłki, otwarcia jej i sprawdzenia kompletności zamówienia w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody. 

VIII. Zwroty i reklamacje 

§ 17 

1. Jeżeli Klient jest Konsumentem lub Osobą na prawach Konsumenta (zwani łącznie Klient Konsument), wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 (czternastu) dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Klient Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Klient Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy. 

2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu). 

3. Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego Załącznik do Regulaminu. 

4. Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy. 

5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów: 

1) których przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, to jest w szczególności umów, których przedmiotem był zakup odzieży przygotowanej zgodnie z indywidulanym projektem Klienta Konsumenta lub na zlecenia Klienta Konsumenta m.in. z indywidulanym nadrukiem lub haftem albo szyte na wymiar, 

2) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, 

6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient Konsument, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

7. Klient Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem, z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej. 

1.Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania od Klienta Konsumenta rzeczy lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

2.Klient Konsument powinien odesłać rzecz do Sprzedawcy na adres Sprzedawcy podany w § 1 lit. a Regulaminu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 (czternastu) dni. 

3.Klient Konsument ponosi wszelkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w tym w szczególności koszty przesyłki. 

4.Klient Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 

5.Zwrot rzeczy zakupionej możliwy jest przez odesłanie rzeczy Sprzedawcy na adres Sprzedawcy. 

§ 18 

1. Sprzedawca informuje, że ma obowiązek zapewnić, by zakupiony towar był zgodny z umową, w szczególności zgodny z opisem na stronie Sklepu oraz nadawał się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju. 

2. Reklamacje można składać pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a, mailowo na następujący adres e-mail: sklep@narodowy-sklep.pl. 

3. W reklamacji należy podać dane Klienta, numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować) oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji. 

4. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę. 

5. W przypadku niezgodności Towaru z umową Klient Konsument może domagać się wymiany lub naprawy Towaru. 

6. Sprzedawca może zastosować alternatywny sposób doprowadzenia do zgodności towaru z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 

7. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. 

8. Klient Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny towaru, wyłącznie gdy: 

– Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową, 

– Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową, 

– brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, 

– brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z jego naprawy albo wymiany na nowy, 

– z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta Konsumenta. 

9. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. 

10. W przypadku złożenia przez Klienta Konsumenta skutecznego oświadczenia o obniżeniu ceny w trybie ust. 8 i 9 powyżej, Sprzedawca zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. 

11. Klient Konsument może odstąpić od zawartej umowy wyłącznie w przypadku istotnej wady towaru, 

12. W razie skutecznego odstąpienia od umowy Klient Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. 

13. Osoba na prawach Konsumenta winna w momencie zakupu oświadczyć, że złożone przez nią zamówienie nie ma dla niej charakteru zawodowego. Oświadczenie ma wyłącznie informacyjny charakter i pozwala Sprzedawcy stosować odpowiednie regulacje prawne. 

14. Postanowień Regulaminu, w których wprost wskazano, że dotyczą Konsumenta, Osoby na prawach Konsumenta lub Klienta Konsumenta nie znajdują zastosowania do innych przedsiębiorców. 

IX. Czas trwania umowy o założenie Konta 

§ 19 

Umowa z Klientem o założenie Konta w Sklepie zostaje zawarta na czas nieokreślony. 

§ 20 

1. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta w Sklepie poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Sprzedawcy podany w § 1 lit a, e-mailem na adres sklep@narodowy-sklep.pl lub w innej formie. Umowa zostanie rozwiązana z chwilą otrzymania wypowiedzenia przez Sprzedawcę. 

2. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o założenie Konta w Sklepie jedynie w następujących sytuacjach: 

a. zakończenia przez Sprzedawcę prowadzenia Sklepu, 

b. podania przez Klienta w formularzu rejestracyjnym lub przy zakupie towarów informacji o charakterze bezprawnym lub nieprawdziwych, 

c. braku aktywności Klienta na koncie przez okres dwóch lat. 

W takim przypadku umowa o założenie Konta w Sklepie rozwiąże się z upływem tygodniowego okresu wypowiedzenia. 

X. Newsletter 

§ 21 

1. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wysyłana jest przez Sprzedawcę informacja w formie wiadomości e-mail – „Wiadomość Newsletter”. 

2. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. 

3. Wiadomość Newsletter zawiera informację handlową o ofercie produktów znajdujących się w asortymencie Sprzedawcy, nowych wzorach i kolekcjach, aktualnych promocjach oraz inne wiadomości dotyczące Sprzedawcy i oferowanych przez niego produktów. 

4. Wiadomość Newsletter zawiera informacje o danych Sprzedawcy jako jego nadawcy, informację o sposobie rezygnacji z usługi Newsletter, o którym mowa w ust. 7 poniżej lub sposobie zmiany adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail), na który wysyłana jest Wiadomość Newsletter. 

5. W celu skorzystania z usługi Newsletter konieczne jest wyrażenie odrębnej zgody przez Klienta na skorzystanie z usługi, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zaakceptowanie postanowień Regulaminu oraz Polityki podanie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail). Czynności tych Klient może dokonać poprzez kliknięcie w przycisk „Newsletter” u dołu każdej ze stron i podstron internetowych Sklepu lub w powiadomieniach typu pop-up (tzw. wyskakujące okienka), uzupełnienie adresu e-mail, zaznaczenie pól wyboru (ang. chceckbox) dotyczącego akceptacji postanowień Regulaminu i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu się z klauzulą informacyjną o ich przetwarzaniu oraz naciśnięcie przycisku „Zapisz się do Newslettera” i kliknięcia w link potwierdzający zamieszczony w przesłanej przez Sprzedawcę wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. 

6. Naciśnięcie na link potwierdzający rejestrację powoduje dodanie adresu poczty elektronicznej Klienta do listy e-mailingowej. Adres poczty elektronicznej Klienta będzie wykorzystywany wyłącznie w celu wysyłania Klientowi Wiadomości Newsletter. 

7. Użytkownik może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany uprzednio adres poczty elektronicznej, na który wysyłane są Wiadomości Newsletter, rezygnując z dotychczas świadczonej usługi Newsletter poprzez naciśnięcie na link „Anulowanie subskrypcji Newslettera” umieszczony w stopce Wiadomości Newsletter, a następnie ponowne zamówienie Usługi Newsletter poprzez dokonanie przez Klienta czynności rejestracyjnych w sposób 

wskazany w ust. 5 i 6 powyżej, wskazując nowy adres poczty elektronicznej w formularzu zamieszczonym na podstronie Sklepu. 

8. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów zrezygnować z usługi Newsletter w szczególności poprzez: 

1.kliknięcie na link „Anulowanie subskrypcji Newslettera” umieszczony w stopce Wiadomości Newsletter, 

2.przesłanie Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@narodowy-sklep.pl wiadomości z oświadczeniem woli o rezygnacji z usługi Newsletter. 

XI. Opinie Klientów 

§ 22 

Sprzedawca zapewnia możliwość wystawiania opinii o produktach, jednakże nie podejmuje żadnych kroków weryfikacyjnych w celu potwierdzenia, czy zostały one opublikowane przez osoby, które używały danego produktu lub go nabyły. 

Zmiany regulaminu 

§ 23 

1. Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu jedynie w przypadku wystąpienia jednej z następujących przyczyn: 

a. wprowadzenia bądź anulowania przez Sprzedawcę usług i towarów związanych ze Sklepem, zmiany w zakresie prowadzonej przez Sprzedawcę działalności w postaci zmian jej profilu, 

b. zmian sposobów oraz kosztów dostawy, zwrotów lub płatności, 

c. modyfikacji ścieżki zakupowej, 

d. zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu, jak w szczególności zmiany przepisów o: 

– ochronie konsumentów, 

– świadczeniu usług drogą elektroniczną, 

– ochronie danych osobowych, 

w przypadku wystąpienia tej przyczyny Regulamin może być zmieniony zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych, 

e. zmiany danych adresowych, nazwy lub formy prawnej Sprzedawcy, 

f. zmian technicznych i organizacyjnych w zakresie funkcjonowania Sklepu, 

2. W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, Sprzedawca opublikuje na stronie https://narodowy-sklep.pl/ informację o planowanej zmianie Regulaminu 

wraz z treścią nowego Regulaminu. Informacja zostanie opublikowana na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian. Klient, który posiada Konto Użytkownika zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu przez przesłanie na jego adres poczty elektronicznej informacji o zmianie. 

3. Klient, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie Konta na zasadach wskazanych w postanowieniu § 20 Regulaminu. Jeżeli Klient nie wypowie umowy o założenie Konta przed dniem wejścia nowego brzmienia Regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla Klienta z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji Regulaminu. 

4. W razie zmiany Regulaminu wszystkie umowy sprzedaży oraz realizacji innych usług zwarte przed datą wejścia w życie tej zmiany będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy. 

XI. Postanowienia końcowe 

§ 24 

1. Sprzedawca informuje, że Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów, takich jak w szczególności: rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://www.uokik.gov.pl/ 

2. Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych. 

§ 25 

Regulamin jest dostępny w siedzibie Sprzedawcy oraz na stronie https://narodowy-sklep.pl/regulamin/ 

§ 26 

W zakresie nieuregulowanym Regulaminem zastosowanie znajdą przepisu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. 

§ 27 

Regulamin obowiązuje od dnia 30 sierpnia 2024 r. 

Załącznik nr 1 

WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY 

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) 

Remigiusz Stalewski 

prowadzący działalność gospodarczą pod firmą 

Narodowy Remigiusz Stalewski, 

ul. Strzeszyńska 190, 60-479 Poznań, 

NIP: 7811810073, REGON: 362863835 

sklep@narodowy-sklep.pl 

ODSTĄPIENIE OD UMOWY 

Niniejszym informuję/informujemy, o odstąpieniu od zawartej z Panem w dniu………………………………….. umowy, nr zamówienia/umowy* ……………………………… 

W zakresie sprzedaży następujących towarów/świadczenia następujących usług*: 

  1. …………………………………………………. 
  2. …………………………………………………. 
  3. …………………………………………………. 
  4. ………………………………………………….. 
  5. …………………………………………………. 

Data odbioru: …………………………………………. 

IMIĘ I NAZWISKO KONSUMENTA(-ÓW): 

ADRES ZAMIESZKANIA KONSUMENTA(-ÓW): 

PODPIS KONSUMENTA(-ÓW), DATA: 

*niepotrzebne skreślić